Isamaa kulutas eurovalimistele 5 korda rohkem kui lähim konkurent

Erakondade rahastamise järelvalve komisjoni (ERJK) avaldatud andmetest selgub, et Euroopa Parlamendi valimised võitnud Isamaa kampaaniakulud ulatuvad ligi miljoni euroni. Konkurentsitult suurima kampaaniaeelarvega partei ületas eurovalimistel teiseks jäänud sotsiaaldemokraatide 200 000 euro suurust eelarvet pea viiekordselt.

ERJK-le esitatud aruande kohaselt olid Isamaa poliitilise tegevuse kulud teises kvartalis 767 163 eurot. Samasse ajavahemikku jäävad ka 9. juunil toimunud europarlamendivalimised, mistõttu võib erakonna ligikaudseks kampaaniakuluks pidada teise ja esimese kvartali poliitilise tegevuse kulude vahet. Esimeses kvartalis kulus Isamaal poliitiliseks tegevuseks vaid 40 491 eurot, mis teeb valimiskampaania ligikaudseks hinnaks 726 163 eurot. Sellest 687 200 eurot, ehk ligi 95% kulutas erakond reklaamile.

Suursponsorite raha tõi erakonnale lisamandaadi

Osa Isamaa nimekirjas kandideerinud poliitikutest panustas kampaaniasse ka isiklikku ja sponsorite raha. Kui liita see erakonna teise kvartali kuludele, saame valimiskampaania ligikaudseks koguhinnaks 978 979 eurot. Isamaad on varasemalt toetanud mitmed Eesti jõukaimad suurettevõtjad, sh korruptsiooni eest uurimise all olev BigBanki omanik Parvel Pruunsild ja konservatiivse väljaande Postimees omanik Margus Linnamäe. Viimased on annetanud erakonnale mitmel korral nii viie- kui kuuekohalisi summasid.

Täielikult hävinud Eesti 200 kulutas kampaaniale 300 000

Samuti kaks mandaati korjanud SDE valimiskulud ulatusid ligi 200 000 euroni. Vaatamata viiekordsele valimiseelarvele ületas Isamaa teiseks jäänud sotsiaaldemokraate Euroopa Parlamendi valimistel kõigest 2,3 protsendiga häältest. Valimistel vastavalt kolmandaks ja neljandaks tulnud Reformierakonna ja EKRE kampaaniakulusid pole artikli ilmumise ajaks veel avaldatud. Viimasena europarlamenti pääsenud Keskerakond kulutas valimiskampaaniale ligi 100 000 eurot. Ilma mandaadita jäänud erakonnad Koos ja Eesti 200 kulutasid vastavalt 5000 ja 285 000 eurot.

Jagades valimiskampaania kogusumma saadud mandaatide arvuga võime piltlikult määrata igale erakonnale hinnasildi ühe saadikukoha eest: kui keskerakonnale läks nende ainsa saadiku Jana Toomi tagasivalimine sarnaselt sotsidele Marina Kaljurannale ja Sven Mikserile maksma ligi 100 000 eurot, siis erakond Isamaa pidi kummagi saadikukoha (Jüri Ratas ja Riho Terras) välja käima ligi pool miljonit eurot.

Sarnased artiklid

Reklaamspot_img

Populaarne